DSC_1036.jpg

výroba a prodej vrchlíků pro RC paragliding

RC paragliding je model zmenšeného padákového kluzáku řízený radiem. Tvaru křídla dosáhne padák po naplnění vzduchem, který do něj za letu proudí. Ovládání je naprosto stejné jako u velkého padáku, a to přibrzděním té strany, kam chceme zatočit. Při přistání brzdíme obě strany najednou pro co nejjemnější dosednutí. Figurka pilota má v těle zabudovaná serva a na nich paže, kterými tahá za řídicí šňůry. K ovládání se používá většinou čtyřkanálová RC souprava, kde jsou dva kanály využity na serva na ovládání rukou, další kanál na ovládání motoru a čtvrtý kanál je potřeba při použití speedsystému nebo odhození záložního padáku. Na svahové létání postačí tříkanálová RC souprava, a pokud nevyužijete speedsystém nebo zahození záložky, tak i dvoukanál.
Paragliding obecně
Paragliding je letecký sport. K pohybu vzduchem se používá paraglidingové křídlo – padákový kluzák, který spadá do kategorie sportovních létajících zařízení. Zkušený pilot může plachtit díky využití stoupavých vzdušných proudů. Stoupavé proudy mohou být "mechanické", když se proud vzduchu zdvihá o terénní překážku (svahování), nebo termické, když vzduch ohřátý od zemského povrchu stoupá vzhůru.

Padákový kluzák je zařízení pro sportovní létání, které nemá pevnou vnitřní konstrukci. Při pohybu vrchlíku vzduchem se do jeho nitra vhání vzduch, který ho tak tvaruje do leteckého profilu. Díky rozdílným rychlostem vzduchu proudícím nad vrchní plochou a pod spodní plochou vzniká aerodynamická síla, která umožňuje řiditelný let.
Konstrukce
Padákový kluzák se skládá z vrchlíku, šňůr a popruhů. Vrchlík padákového kluzáku je tvořen horním a spodním potahem, mezi kterými jsou výztuhy a žebra ve tvaru leteckého profilu. Systém vyvázání padákového kluzáku se dělí na tři základní části: hlavní šňůry, větvení, kterému se říká „galerie“, a řídící šňůry. Šňůry jsou vyvázány v řadách za sebou a jsou označeny písmeny A, B, C. Zakončení šňůr je provedeno do popruhů, které jsou pomocí karabinek spojeny se sedačkou, krosnou či tříkolkou.
Režimy letu s kluzákem
1. Přímý let je nejzákladnější pohyb padákového kluzáku. Při stažení řídících šňůr se změní rovnovážný stav a pdák se snaží ustavit do jiného rovnovážného stavu. Sníží se dopředná rychlost a zvýší se opadání. To lze provádět až do té doby, dokud má padák větší dopřednou rychlost než minimální. Při dosažení minimální se již nesmí dále brzdit, jinak se zdeformuje vrchlík a padák přejde do nestandardního režimu letu.

2. Mírná zatáčka se provede stažením řídící šňůry na té straně, na kterou chceme zatočit. Stahuje se jen lehce, protože se provádí mírná zatáčka.

3. Ostrá zatáčka „utažená“ se provede větším a rychlejším stažením řídící šňůry na té straně, na kterou chceme zatočit, a zároveň povolením řídící šňůry na druhé straně. Díky většímu náklonu se více sníží dopředná rychlost a zvýší opadání než u mírné zatáčky.

4. Spirála je prvek, do kterého se dostaneme intenzivním přibrzděním jedné strany padáku. S ohledem na specifika tohoto režimu se spirála řadí mezi tzv. nestandardní režimy v paraglidingu.
Ovládání padákového kluzáku
Pilot ovládá padákový kluzák pomocí řídících šňůr - takzvaných řidiček. Řidičkami se stahuje část zadní hrany kluzáku (tzv. odtoková hrana), čímž se mění čelní odpor kluzáku na té straně, na které byla stažena řidička. Řízení kluzáku, změnu směru letu, lze provádět řidičkami jen v horizontální rovině, padákový kluzák nemůže sám od sebe stoupat. Ke stoupání se využívají stoupavé vzdušné proudy.
Motorový paragliding
Při motorovém paraglidingu se na rozdíl od běžného paraglidingu používá k získání výšky pohonná jednotka - motor s vrtulí. Pohonná jednotka může být spojena s postrojem, v tom případě se jedná o motorovou krosnu, nebo umístěna na tříkolce (podvozku).
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one